TĂ„Ă„LTĂ„ TULEE TIIKERI – AUTENTTINEN VIESTINTĂ„-TOIMISTOSI

Tiikeri Median tekemisen keskiössä ovat vilpittömyys, kuunteleminen ja silmästä silmään katsominen. Mistä Tiikeri tulee – ja minne se on menossa?

Kuva: Petri Lyytikäinen

Usko tai älä, Tiikeri Median tarina ei lähtenyt halusta myydä viestintä-palveluita maksaville asiakkaille.

Kaikkea muuta: kone käynnistyi vuonna 2020, kun intohimoinen sisällöntuottaja Iikka Savonen halusi luoda alustan yhteiskunnan väliinputoajien kuuntelemiselle. Alkoi Tarinoita Piritorilta -podcast.

Pikakelauksena kaksi vuotta eteenpäin: 30-neliöisen yksiön olohuoneessa nauhoitetut jaksot saavuttavat tänä päivänä valtakunnallisesti yli 100 000 kuuntelukertaa vuodessa. Ohjelman vieraslista kattaa kokemusasiantuntijoita, kulttuurillisia vaikuttajia ja Suomen poliittista kärkeä.

Menestys ajoi Iikan laajentamaan toimintaansa. Podcastin tuottaminen paljasti kyvyn luoda suurta yleisöä kiinnostavaa mediasisältöä, rakentaa vahvoja brändejä ja muotoilla puhuttelevia tarinoita läpinäkyvyydellä ja rehellisellä ulostulolla.

Oli luontevaa perustaa konsultoiva viestintäkumppani ja monikanavaisen sisällöntuotannon tiimi podcastista tuttujen arvojen päälle. Nyt matka on kunnolla alkanut. Kuuntelemiselle ja autenttisuudelle rakennettu viestintätoimisto Tiikeri Media on täällä, ja sillä on selkeä suunta. 

Mitä Tiikeri ajattelee? 

Eläminen 2020-luvun maailmassa on yhtä turbulenssia: peruskalliota värisyttävät tietenkin ilmastonmuutos, globaalit pandemiat, sodat ja konfliktit. Samalla myös kulutustottumusten megatrendit elävät omaa elämäänsä. 

Joudumme vähitellen hyväksymään sen, että muutos on pysyvää. Se tuo mukanaan uusia viestinnällisiä haasteita.

Vastuullisuus on erottamaton osa nykyistä toiminta-ympäristöä. Vastuullisuus tarkoittaa kaikille eri asioita: se voi olla ekologisuutta, hiilineut-raaliuteen pyrkimistä, kotimaisuutta tai työnantaja-mielikuvaa. 

Tästä kaikesta viestiminen on monille yrityksille vieläkin vaikea paikka. Miten tehdä vastuullisuusteot näkyviksi ja puhutella niillä omaa kohdeyleisöä?

Toinen haaste on erottautuminen. Kohdeyleisöt, oli kyse sitten B2C- tai B2B-maailmasta, vastaanottavat valtavan määrän viestintää koko ajan. Sen seurauksena me ihmiset opimme jatkuvasti paremmiksi sisällön kuluttajiksi.

BULLSHITTIĂ„

Bongaamme päivä päivältä helpommin ja nopeammin katteettomat lupaukset ja yritystarinat, jotka ovat liian hyviä ollakseen totta. Vaadimme yrityksiä entistä tiukemmin tilille bullshitistä. Viimeisimmät tutkimukset osoittavat, että jopa 60 % Pohjoismaiden kuluttajista ei usko ostamiensa tuotteiden vastuullisuuteen.

Siksi yritysten viestit jäävät helposti junnaamaan paikoillaan. Puhutaan korulausein ja päädytään kertomaan jokaiselle jotain kuitenkin ketään ravistelematta. 

Viestintätoimisto Tiikeri Media tietää, että jatkuvasta sisältövirrasta erottuvat vain ne, jotka tekevät asiat oikein. Meidän mielestämme asioiden oikein tekeminen merkitsee viestin ja sen välittämisen rohkeutta ja autenttisuutta.

Sitä, että viestinnällinen tekeminen on vilpitöntä, yleisöä kuuntelevaa ja tosiasioita silmästä silmään katsovaa. Yrityksen positiivisten tekojen ja aidon kädenjäljen löytämistä ja niistä rehellisesti, nöyristelemättä kertomista.

Kuka Tiikeri on? 

Tiikeri Median noin kymmenpäinen tiimi on valmiina auttamaan kaikenlaisissa autenttisen viestinnän tarpeissa. Joukkoon on valikoitu yhteisen arvopohjan jakava kollektiivi nuoria freelancereita. Kuhunkin projektiin tekijä tai tekijät poimitaan aina kunkin luovien kykyjen mukaisesti.

Jokainen tiimin jäsen on oman alansa intohimoinen osaaja: käytössäsi on muun muassa välkkyjä viestintästrategeja, ketteriä kuvaajia, kyvykkäitä kirjoittajia, graafisia guruja ja arkailemattomia audio-osaajia.

Ryhdytäänkö tekemään?

Haluatko selvittää, onko Tiikeri Media sinulle oikea viestintätoimisto? Laita sähköpostiviestiä osoitteeseen iikka@tiikerimedia.com, ja palaamme asiaan pian.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *